Informe enquestes

Benvolguts nins i nines, mestres i famílies del CEIP Aina Moll i Marquès,

Volem donar-vos les gràcies per participar en les enquestes de la primera fase d’aquesta aventura apassionant per millorar el pati de la nostra escola en la qual ens hem embarcat. Les vostres aportacions i opinions són fonamentals per desenvolupar el projecte de millora del pati, un projecte que volem que impliqui a tota la comunitat educativa per tenir més possibilitats d’èxit.

La comissió va rebre un total de 542 enquestes, 322 dels alumnes, 10 per part dels educadors i un total de 210 famílies ens remeteren les seves opinions.

Aquí teniu un resum dels resultats que hem extret de les preguntes realitzades, aquesta informació ens servirà per la redacció del document de projecte de millora del pati, començam la segona fase !

RESULTAT DE LES ENQUESTES ALS INFANTS

A diferència de les enquestes per a les famílies, als infants els hi plantejàrem tres preguntes amb resposta oberta amb l’objectiu de no limitar les seves opinions i estimular la seva imaginació i inventiva: Què t’agrada del pati? Què no t’agrada? i Com t’agradaria que fos?/Què hi falta al teu pati?

Si revisau les seves respostes, veureu com d’implicats hi estan, la il·lusió amb la qual han acollit el projecte de millora i la meravellosa capacitat d’imaginació dels nostres nins i nines.

El fet de ser preguntes amb resposta oberta no permet unificar estadísticament les dades i elaborar gràfics, per tant hem mirat d’ordenar i resumir el millor que hem pogut les opinions dels infants. Podeu trobar el document aquí: Informe enquestes infants

QUÈ T’AGRADA?

Infantil i 1er cicle:

  • Elements naturals (arena, pedres, terra, arbres, plantes, palitos de l’arbre i ombres): 44 infants

  • Elements relacionats amb el futbol o bàsquet: 14 porteries, 16 jugar a futbol, 7 bàsquet i 1 «la pista»: 38 infants

  • Espais de descans o relax: bancs, escalons, descansar, murada, mini paret: 28 infants

  • El porxo: 21 infants

  • El pati de darrere: 20 infants

  • Túnel, tobogan o rampa: 12 infants

  • Característiques (té molt d’espai, té espai per córrer, poder fer carreres): 9 infants

  • Botar a la corda: 7 infants

  • Jugar als números o xarranca: 5 infants

  • Jugar amb els amics: 8 infants

  • A la resta els agrada: que hi hagi tres llocs per jugar Casa de Roca, rodes, dur juguetes, jocs d’imaginació, caballitos, llançar avions de paper, pepes/munyecos, reis i reines, papàs i mamàs, conillons d’amagat, pedra paper tisores, pokemon, gallinita ciega, el oso y el ladrón, pilla pilla, espies, patito inglés, totes les coses, que hi hagi tres llocs per jugar.

Segon i tercer cicle

  • Elements relacionats amb el futbol o bàsquet: 26 porteries, 18 cistelles, 11 camp de futbol, 5 camp de bàsquet, 5 jugar a bàsquet i a futbol, 3 jugar a futbol, 2 practicar un esport: 65 infants

  • Característiques (és molt gran, hi ha espai per jugar, el seu tamany, les seves proporcions): 39 infants

  • El porxo (per seure, per quan plou, per quan fa calor, perquè ningú et molesta): 34 infants

  • El pati de darrere: 26 infants

  • Elements naturals (arbres, plantes, terra): 25 infants

  • Les fonts o abeuradors: 6 infants

  • Que hi hagi tres patis: 5 infants

  • Poder jugar lliurement: 4 infants

  • La murada, la muntanya per pujar i baixar i les rampes: 3 infants

  • A 3 infants els agrada tot i a 3 no els agrada res

  • Els banys: 3 infants

  • Que està ben pintat: 3 infants

  • A la resta els agrada: que no estam separats per cursos i podem jugar amb tothom, poder córrer, poder sortir de classe i jugar amb els amics, poder jugar després de tres hores de fer feina, poder jugar i xerrar del que vulguem, poder estar amb els amics i desconnectar de les coses que m’agobien, berenar i jugar, estar amb les meves amigues, fer amics d’altres cursos, que hi hagi mestres vigilant, que quan passa alguna cosa els mestres venen molt ràpid, els llocs per seure, bancs, el pati dels patits, la separació del pati dels petits

QUÈ NO T’AGRADA?

Infantil i 1r cicle

  • Elements relacionats amb futbol o bàsquet: 30 el futbol, 8 el camp de futbol, 8 que no hi hagi espai pels que no volen jugar a futbol, 12 el bàsquet, 4 que juguin a futbol per tot, 4 que el futbol ocupi les dues pistes, 1 que me peguin amb les pilotes de futbol, 1 les cistelles perquè interrompen el futbol: 68 infants

  • El terreny: 19 infants

  • Les relacions al pati: 3 que me molestin, 2 que no me deixin jugar, 2 que peguin, els nins mentiders, els nins desagradables, jugar tot sol, que no m’esperin, com me tracten les amigues: 12 infants

  • «M’agrada tot»: 6 infants

  • El renou: 5 infants

  • La xarranca, els números: 5 infants

  • El porxo: 3 infants

  • Altres: que no hi hagi espai per jugar, que hi hagi tanta gent, no poder anar al pati de darrere, els banys, les fonts, no tenir espai per jugar a futbol, que no se puguin dur patins ni patinets, no poder jugar a mato, que no hi hagi caseta de fusta, que no hi hagi espai per jugar a pepes, que maltractin els arbres, que tirin menjar a terra.

Segon i tercer cicle

  • El terreny: 68 infants

  • Elements relacionats amb futbol o bàsquet: 9 que tot l’espai estigui ocupat per nins que juguen a futbol o bàsquet, 1 que quasi tot el pati és un camp de futbol, 3 que tots els nins que juguen a futbol li donin cosses a la teva pilota, que hi ha molts de nins jugant a futbol i no deixen jugar mai, que mos tirin les pilotes, 2 que mos peguin pilotades, que hi ha pilotes per tot: 18 infants

  • L’espai tapat (porxada) és massa petit: 9 infants

  • Zones verdes, vegetació. 5 troben que hi ha pocs arbres, 2 que no hi ha quasi vegetació, 1 que hi hagi poca terra i arbres, 1 han tallat els arbres que m’agradaven: 9 infants

  • Els banys (no poder tancar amb clau, que no hi hagi paper): 8 infants

  • Les fonts d’aigua. Que n’hi ha poques, que l’aigua és dolenta o calenta, que estiguin tan enfora de les pistes: 8 infants

  • Mida del pati. Que estam molt pitjats, és petit per a 6 cursos de tres classes cada un, massa gent: 5 infants

  • Que no hi ha res per jugar, és avorrit: 5 infants

  • Que el temps de pati dura poc temps: 4 infants –

  • Les porteries no tenen xarxa: 4 infants

  • Les goteres del porxo: 3 infants

  • Altres: quan fa calor no hi ha ombres, a l’estiu fa calor i a l’hivern fa fred, que no hi ha taules ni cadires, de vegades està brut.

COM T’AGRADARIA QUE FOS?/ QUÈ HI FALTA?

Infantil i 1r cicle

  • Elements naturals: 22 arbres, 21 herba, 7 flors, 5 arena, 4 jardí, 3 terra, 2 palmeres, 1 plantes: 66 infants

  • Tobogan: 51 infants

  • Engronsadores: 46 infants

  • Estructures: 10 castell, 5 caseta de fusta, 5 casa als arbres, 4 casa, 3 coet, casa encantada, casa de videojocs Pokemon, botiga de cartes Pokemon real, Casa de prínceps, avioneta, «feria», robots, muntanya russa: 35 infants

  • Piscina, piscina aquàtica, tobogan aquàtic, jacuzzi, aigua: 14 infants

  • Millora dels elements relacionats amb el futbol: 7 gespa per futbol, 2 xarxes de porteria noves, 2 porteries noves, 1 camp de futbol de veres, 1 camp només de futbol, 1 més espai per futbol: 14 infants

  • Animals, observatori d’aus: 12 infants

  • Aparcament de bicicletes: 6 infants

  • 4 amb racons, 2 amb jocs: 6 infants –

  • Amb una hora de pati: 5 infants

  • Paret per escalar: 5 infants

  • 3 llit elàstic, 1 boti boti: 4 infants

  • 2 sense futbol, 1 pels qui no volen jugar a futbol, 1 un pati per futbol i un pati pels altres: 4 infants

  • Taula de ping pong: 4 infants

  • Amb més espai per córrer, amb més espai per jugar, més gran: 3 infants

  • Balancí, «sube y baja»: 3 infants –

  • Números: 3 infants

  • Túnel: 2 infants

  • Poder llegir tranquil: 2 infants

  • Estany, estany amb granotes: 2 infants

  • Terra blanet i pla: 2 infants

  • Ruleta: 2 infants

  • Altres: amb sol, ombres, amb una porxada més gran, amb una porta al pati de darrere, que ensenyés matemàtiques, amb dos patis, sense baralles, amb un metge per curar, que sigui com un parc, amb cordes, amb barres, pissarra, paret de colors, lletres, pista de baldufa, cistelles noves, camp de minigolf, pilotes

Segon i tercer cicle

  • Elements naturals: 12 arbres, 9 hort, 8 vegetació, 6 natura, 4 zones verdes, 3 terra, 2 herba, 2 flors, 1 plantes: total de 66 infants

  • Millorar elements relacionats amb futbol: 12 gespa, 11 xarxes a les porteries, 2 més porteries, 1 altres llocs on poder jugar els altres nins, 1 dues porteries a la pista de bàsquet, que no hi hagi nins petits per tot per poder jugar a futbol: 28 infants

  • Cerquen refugi: 9 un porxo més gran, 4 tendal, 3 ombres, 3 gespa artificial al porxo, 2 poder jugar quan plou, llevar goteres porxo, teulada per a la pluja, sòl del porxo més blanet: 24 infants

  • Elements de joc: 12 jocs per jugar, 4 material (aros, cordes, raquetes): 16 infants

  • Millorar el terra (12 sòl blanet i 3 millorar-lo): 15 infants

  • Espaïs de tranquil·litat. 10 taules i bancs, 1 llocs per seure, 1 espais per a descansar llegir i parlar amb els meus amics: 14 infants

  • Engronsadores: 12 infants

  • Les fonts d’aigua. 4 més fonts, 4 que l’aigua sigui bona, arreglar la font rompuda, que l’aigua sigui fresca: 10 infants

  • Bàsquet. 4 recuperar cistelles pati de darrere, 4 xarxes a la cistella, 1 que es pugui jugar a bàsquet, 1 pilotes de bàsquet de veres: 10 infants

  • Estètica del pati. 6 decorar-lo, 1 alegria, 1 paret de pissarra, 1 pintar el pati perquè des de dedins sembla una presó. 9 infants

  • No hi fa falta res: 8 infants

  • Banys: 2 més paper als banys, 2 millorar els banys, 2 netejar els banys, mirall al bany: 7 infants

  • Mes espai. 5 més espai per jugar, 2 un pati més gran, 1 pati per les nines, 1 més espai per jugar sense pilotades, 1 pati pels petits de 1r i 2n, 1 falta una zona per a més petits i més grans: 6 infants

  • Tobogans: 6 infants

  • Més durada del temps de pati: 4 infants

  • Piscina: 4 infants

  • Aparcament de bicicletes: 3 infants

  • Organització. 2 fer torn de jocs i de neteja, 1 distribuir els horaris del pati: 3 infants –

  • Poder jugar quan plou: 2 infants

  • No ho sé: 2 infants

  • Que només es juguin tres dies a futbol, torns per jugar a futbol: 2 infants

  • Arener: 2 infants

  • Pista de monopatins: 2 infants

  • Altres: matalassos, coses de parc, xarxa per jugar a vòlei, pista de tennis, escenaris per ballar o cantar, poder anar a la biblioteca, menys deures, ajuda per a fer els exàmens, que es puguin dur els mòbils, més mestres.

RESULTATS DE LES ENQUESTES ALS MESTRES

En el cas dels mestres el format emprat va ser obert, i tots podien opinar sobre qualsevol espai dels patis d’infantil i primària. Vàrem demanar:

Què t’agrada?

4 – És gran

4- Hi ha zones d’ombra

3 – Hi ha espais diferenciats, separació per edats

2 – Hi ha pocs conflictes

2- Gespa i tobogan pati petit

Què no t’agrada?

11 – Trispol , rajola i ciment, humitat, poc drenatge

4- Falta de jocs

3- no hi ha zones verdes ni elements naturals (arena, terra, plantes…)

1-Barreres, material de plàstic, banys, so del timbre, respiraderos, és petit, tot és futbol

Què hi falta?

10- Zones verdes i elements naturals (grava, terra, plantes, arbres…)

9- Joc motriu

8-Joc simbòlic

8- Jocs d’experimentació

4- Material de joc que es pugui guardar

4- Espai pels jocs tranquils

3- Jocs pintats al terra

3-Taules i cadires

1-Música, porxada de 4 i 5 anys, color.

Els teus alumnes utilitzen el pati com a espai d’aprenentatge?

3-SÍ (Activitats: conte, natura, pintar)

7-NO (Motius: no agrada, pocs estímuls, falta material, sempre està ocupat, poc motivador)

HI HA CONFLICTES DURANT EL PATI?

5-NO

5-SÍ (Motius: futbol, juguetes de casa, falta d’espai, falta de jocs)

Com t’agradaria formar part del projecte?

7- elaborant materials que puguin fer servir com a jocs de pati.

5- engrescant als alumnes a participar en el projecte.

5- realitzant activitats que serveixin per esbrinar quin pati volen els alumnes (debats, converses, redaccions…)

4- assistir a jornades de treball amb les famílies.

3- aportant idees per aconseguir finançament.

3-documentant el procés mitjançant fotos o vídeo.

2- posant en pràctica jocs tradicionals.

1-Consensuant amb l’alumnat solucions .

Si vols afegir alguna cosa més…

-Aprofitar els espais desaprofitats.

-Voluntaris per fer el manteniment.

-Projecte realista.

-Millora del pati de darrere: jocs de taula, taules de ping-pong

 

RESULTATS DE LES ENQUESTES A LES FAMÍLIES

Tot i que el darrer punt de les enquestes per a famílies era de resposta oberta –informació que hem anant recollint i ens serveix per tenir una visió més global d’allò que a les famílies els agradaria- la resta de preguntes era amb respostes tancades. Aquest format ens ha donat la possibilitat de sistematitzar les dades en els gràfics que trobareu al document adjunt:

Informe enquestes famílies

Anuncis

One thought on “Informe enquestes

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s